КРнын товарынын экспортунун көбөйүшү
Бир катар багыттарда сатуунун өсүүсү белгиленди. Эң жогорку өсүү темпи Грузиянын, Өзбекстандын жана Беларустун рынокторунда байкалган. Орусия кыргызстандык сатуучулар үчүн эң ири экспорттук рынок статусун сактап калды.
Грузия эң жогорку өсүүнү көрсөттү: буйрутмалардын көлөмү 13 эседен ашык, киреше 11 эсеге өстү. Негизги суроо-талап күнүмдүк товарларга болгон. Сулуулук буюмдарын сатуу 17 эсе, баш кийимдер 27 эсе, ич кийимдер 24 эсе, кийимдер 9 эсеге өскөн.
Өзбекстанда Кыргызстандан товарларга буйрутма 5 эсе, ал эми киреше 5 эсеге өскөн. Көбүнчө кийимдер, сулуулук буюмдары, ич кийимдер жана кооздук буюмдарын сатып алышкан, бул категориялардагы өсүү 3төн 7 эсеге чейин болду.
Белоруссияда экспорттук буйрутмалар 2 эсеге көбөйдү. Ички жасалгаларды сатуу 4 эсеге, сулуулук буюмдары - 3 эсеге өстү.
Орусияда буйрутмалар эки эсеге көбөйдү. Көбүрөөк өсүү декоративдик буюмдарда (4 эсеге), текстильге (4 эсеге), сулуулук буюмдарына (3 эсеге), ич кийимдерге (2 эсеге) болду.
Арменияда буйрутмалардын саны 30%га өстү. Сулуулук буюмдары эң тез өсүүнү, 4 эсеге өстү, ал эми электр шаймандары дээрлик 2 эсеге өстү.
Экспорттук категориялардын ичинен ич кийимдер 24 эсе өсүү менен алдыңкы өсүү категориясы бойдон калууда. Кийим-кече 8 эсеге, үйдү жасалгалоо 6 эсеге, сулуулук буюмдары 4 эсеге, аксессуарлар 3 эсеге өскөн. Айрыкча, байпак жана трикотаж, косметикалык топтомдор жана кам көрүү каражаттары, негизги кийимдер, үй текстильдери жана чакан аксессуарлар активдүү сатылды.
«Берекелүү жума» күнү кыргызстандыктар эмне сатып алышат?
«Кара жума» (Берешен Жума) арзандатуусунун жүрүшүндө кыргызстандыктар дагы активдүү болду.
2024-жылга салыштырмалуу сатуулар көбөйдү:
- тамак-аш азыктары - 46%га;
- ден соолук товарлары - 19%га;
- китептер жана компакт-дисктер - 16%га;
- тиричилик химиясы — 5%га.
Бирдикти сатуу боюнча эң көп өсүү зергер буюмдарына (3 эсеге), балдар тамак-ашына (2 эсеге), багбанчылык жабдууларына (2 эсеге) туура келген. Электр транспортторуна, майларга, техникалык суюктуктарга жана авто тетиктерге болгон суроо-талап да олуттуу (дээрлик 2 эсе) өскөн. Жеке буюмдардын ичинен эң көп сатылып алынган буюмдар момпосуйлар, косметикалар жана бут кийимдер болгон.
Өтө жогорку сатуу өсүшүн көрсөткөн товарлар өзүнчө белгиленет:
- тамеки чегүүнү таштоочу спрейлер (ооздун гигиенасы үчүн спрей) - 60 эсе көп;
- кирпикти чечүү каражаттары - 51 эсе көп;
- душ үчүн кармоо жабдуулары - 35 эсе көп;
- массажер аксессуарлары - 21 эсе көп.
«Берешен жуманын» жыйынтыгы көрсөткөндөй, онлайн сатуу Кыргызстандын товарларын экспорттоодо, өзгөчө кичи жана орто бизнес үчүн маанилүү бутакка айланып баратат.
Чет өлкөгө буйрутмалардын эки эседен ашык көбөйүшү маркетплейс аркылуу сатуунун туруктуу өсүшүн көрсөтүп турат.
Коңшу өлкөлөр суроо-талаптын негизги кыймылдаткычтары болуп саналат, ал эми ички рынокту тез өсүү менен негизги товарлар да, айрым категориялар да колдоого алат.

Комментарии
Пока нет комментариев
Будьте первым, кто оставит комментарий!
Чтобы оставить комментарий, необходимо авторизоваться.